آتشدان چیست؟

در گذشته، آتشدان به هر نوع ظرفی گفته می‌شد که بتوان در آن آتش را روشن کرد و سپس اسپند و کندر را روی آتش قرار داد. این ظرف‌ها را زرتشتیان همچنین “آفرینگان” نیز می‌نامیدند. امروزه نیز بسیاری از این نوع ظروف که به راحتی می‌توان در آنها آتش را روشن کرد، به عنوان “آتشدان” شناخته می‌شوند. آتشدان‌های امروزی در اندازه‌ها و اشکال مختلف برای مصارف متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بسیاری از افراد از این وسیله در فصل زمستان برای آتش زدن هیزم و گرم کردن خود در سرمای زمستان استفاده می‌کنند، که این تجربه لذت‌بخشی در هوای سرد زمستان به آن‌ها می‌دهد. برای مشاهده مقاله جامع راهنمای خرید آتشدان می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

در انتخاب آتشدان مناسب، باید به این نکته توجه داشت که آتشدان از جنس مناسبی ساخته شده باشد تا بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید و محفظه‌اش به هیچ وجه اسیب نبیند. بسیاری از افراد آتشدان را برای گرم کردن آب کتری، پخت غذا و موارد دیگر نیز بهره می‌برند. در این مورد، انتخاب آتشدان با فضای مناسب برای قرار دادن این وسایل نیز حائز اهمیت است.

آتشدان

آتشدان باغی

آتشدان باغی به آتشدان‌هایی اطلاق می‌شود که برای استفاده در فضاهای باغ‌ها و ویلا‌ها مناسب هستند. این نوع آتشدان، یک نوع خاص از آتشدان است که گرما و راحتی به محیط اطراف منتقل می‌کند. البته محصولات گرمایشی متنوعی برای گرم کردن محیط در فصل زمستان وجود دارند، اما هیچ‌کدام به خوبی و راحتی آتشدان باغی نمی‌توانند عمل کنند. آتشدان باغی را به راحتی می‌توانید در سراسر محیط باغ یا ویلای خود قرار دهید و هر زمان که می‌خواهید، آن را روشن کرده و از گرمای دلچسپ زمستانی لذت ببرید. این همراهی با خانواده و دوستان خود را در کنار آتشدان باغی به شما اجازه می‌دهد.

آتشدان باغی

کاربرد های آتشدان

آتشدان‌ها، علاوه بر کاربردهای عامیانه‌ای که بسیاری از افراد از آنها می‌شناسند، دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. بسیاری از آتشدان‌ها را می‌توان به عنوان منبع گرما برای پخت و پز غذاها نیز در نظر گرفت. بر روی بسیاری از آتشدان‌ها کفی متحرک یا شبکه‌ای طراحی شده است که می‌توانید انواع کباب‌ها، جوجه و انواع غذاها را روی آنها بپزید.

بعضی از آتشدان‌ها حتی دارای قابلیت اضافه کردن استیک‌پز نیز هستند. در این صورت، باید استیک‌پز را جداگانه تهیه کرده و به آتشدان اضافه کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد غذاهای گوشتی را با کیفیت و طعم مناسب بپزید و از لذت آشپزی در فضای باز بهره‌برداری کنید.

آتشدان ویلایی

آتشدان ویلایی به منظور استفاده در باغ‌ها و ویلا‌ها طراحی شده است و برای گرم‌کردن محیط، پخت و پز غذا و کاربردهای دیگر استفاده می‌شود. در روزهای سرد زمستان، تجربه‌ای لذت‌بخش است که در هوای سرد یک آتش با شعله‌ی مناسب را در اختیار داشته باشید و بتوانید خودتان را گرم کنید.

آتشدان‌های مدرن و ویژه‌ای طراحی شده‌اند که روشن کردن و راه‌اندازی آتش در آنها بسیار متفاوت از روشن کردن آتش در آتش‌های معمولی است. با روشن کردن آتش در آتشدان ویلایی، بوی دود و آتیش به لباس‌ها و لبه‌های لذت بخشی داده نمی‌شود و با شعله‌ای ملایم و مطبوع می‌توانید در فصل سرما لحظاتی دلچسپ و گرم‌کننده را تجربه کنید.

آتشدان ویلایی

آتشدان گازی

آتشدان گازی نوعی آتشدان جدید است که برای استفاده در داخل فضاهای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، آتشدان‌های گازی را می‌توان به عنوان نوعی از شومینه در نظر گرفت که با طراحی مدرن و امکاناتی مانند جابجایی آسان، همچنین قابلیت گرم کردن محیط و پخت و پز نیز دارند.

آتشدان آلاچیق

آتشدان آلاچیق نوع خاصی از آتشدان‌هاست که به خوبی برای تجمع در فصل‌های سرد مانند زمستان مناسب هستند. این آتشدان‌ها مکانی راحت و دلپذیر برای گرم شدن، سرخ کردن موادی مانند ماهی و سیب‌زمینی یا گرم کردن غذا فراهم می‌کنند. همچنین، آتشدان‌های آلاچیق مکانی جذاب برای برگزاری بازی‌ها و تفریحات گروهی هستند و می‌توانند محیطی دلپذیر برای تعریف داستان‌های ترسناک نیز فراهم کنند.

چرا باید آتشدان بخریم؟

آتشدان‌ها ابزارهای مفیدی هستند که در فضاهای مختلف، از باغ‌ها و ویلاها تا فضاهای داخلی خانه، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
آتشدان‌های باغی به عنوان یک منبع گرما و گرم‌کننده در فضاهای باز استفاده می‌شوند و تجربه‌ای دلچسب در فصل سرمای زمستان را ارائه می‌دهند.
آتشدان‌ها معمولاً با طراحی مدرن و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون پخت و پز غذاها روی آنها قرار دارند.
آتشدان‌های گازی نوعی از آتشدان‌ها هستند که برای استفاده در داخل فضاهای خانه و محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند به عنوان نوعی از شومینه در نظر گرفته شوند.
آتشدان‌های آلاچیق مناسب برای تجمعات در فصول سرد هستند و مکانی دلپذیر برای گرم‌شدن، پخت و پز غذاها، برگزاری بازی‌ها و تعریف داستان‌ها فراهم می‌کنند.

در صورتی که تمایل به مشاهده سایر تجهیزات ویلایی و خرید آتش دان سیگما کمپانی را دارید می توانید به این دسته از سایت سیگما مراجعه کنید.