آماده شدن برای تولد نوزاد، بدون شک یک اتفاق جذاب و هیجان‌انگیز است. تهیه سیسمونی نوزاد اگرچه دردسرهایی هم دارد، اما به عقیده بسیاری از والدین، لذتش بیشتر است. در گذشته، معمولا خرید سیسمونی بر عهده پدربزرگ، مادربزرگ‌ها بود؛ اما امروزه اکثر والدین این کار را خودشان انجام می‌دهند. اینکه سیسمونی تا چه حد قیمتی و کامل باشد اهمیت چندانی ندارد؛ مهم این است که شما لوازمی که برای ماه‌های اول زندگی نوزادتان ضروری است را در خانه داشته باشید. چراکه وقتی نوزاد به چیزی نیاز داشته باشد توجه نمی‌کند که شب است و همه مغازه‌ها بسته‌اند!

کارتز بهترین برند خرید سیسمونی نوزاد

در این بخش از وب سایت گهواره مجموعه مقالات مربوط به سیسمونی نوزاد گردآوری شده است؛ والدینی که در حال تهیه سیسمونی هستند به خوبی می‌دانند که این موضوع در عین سادگی، پیچیدگی‌های خاص خودش را هم دارد. مثلا شما حتی برای پستانگ و اسباب بازی به یک راهنما احتیاج خواهید داشت. به همین دلیل، ما در این قسمت سعی کرده‌ایم با ارائه لیست سیسمونی نوزاد، سایز نوزاد براساس سن و توضیح تفاوت‌هایی که در سیسمونی نوزاد دختر و پسر وجود دارد، این مسیر را برای شما هموارتر کنیم.

سعی کنید به دنبال لباس هایی باشید که در آن دستورالعمل های مربوط به وزن یا قد نیز وجود داشته باشد تا به شما کمک کند بهترین تناسب را پیدا کنید.لباس هایی که انتخاب میکنید باید دارای سایز بندی دقیق باشد همچنین پیشنهاد میکنیم لباس های نوزادتان را از مارک ها و برند های معتبر خرید کنید .

چند نمونه برند معتبر از پوشاک نوزاد : لباس نوزادی برند نیلی ، لباس نوزادی برند ایندیگو ، لباس نوزادی برند آدمک ، لباس نوزادی برند سی سیم بیبی و ...

دو راه برای خرید لباس نوزادی وجود دارد :

روش اول اینکه با رشد و نمو نوزاد متناسب با سن ، لباس های سایز نوزاد را تهیه کنید ، که تقریبا هر سه ماه یکبار باید لباس هایی با سایز بالاتر برای نوزاد خود خریداری کنید.

روش دوم این هست که یک سری کامل از سایز بندی های مختلف تهیه کنید و در هر برهه از زمان از آنها برای نوزادتان استفاده کنید .ما روش دوم را به شما توصیه میکنیم زیرا هم از لحاظ مالی به صرفه تر هست و هم اینکه نوزادان در سن پایین به سرعت رشد میکنند و باید از قبل لباس آماده داشته باشید.

به طور کلی به دنبال لباس های نرم ، جادار و بادوام باشید. الیافی را انتخاب کنید ( نخ 100% پنبه ) که با شستشوی مکرر از بین نروند . همچنین از پوشاکی که دارای رشته های آویز ، منگوله و روبان هستند خودداری کنید ، اینها خطرات خفگی نوزاد را به همراه دارند.

لباس های نوزادان و کودک معمولا ارگانیک و فاقد رنگهای مضر و مواد شیمیایی هستند ، اما معمولاً گرانتر هستند. اگر اینگونه لباس هارا خریداری کردید ، از شوینده های مناسب لباس کودک برای جلوگیری از تحریک پوست استفاده کنید.


2 - راهنمای خرید سیسمونی نوزاد : لوازم بهداشتی نوزاد

سلامت و بهداشت نوزاد یکی از نیاز های حیاتی می باشد که مادران باید برای نوزادان خود فراهم کنند . بدن نوزادان بسیار حساس و ضعیف بوده و نیازمند مراقبت های ویژه میباشد .

یکی از بهترین روش های حفظ سلامت و بهداشت نوزاد ، حمام کردن درست و اصولی نوزاد می باشد .

حمام کردن نوزاد با حمام کردن بزرگسالان کاملا متفاوت است . نوزادان نیازمند لوازم و وسایل بهداشتی مناسب حمام می باشند .

همانطور که میدانید یکی از لذت بخش ترین و در عین حال سخت ترین کار ها پس از به دنیا آمدن نوزاد ، حمام کردن آن میباشد . بهتر است از قبل تمام وسایل بهداشتی نوزاد را آماده کنید تا به مشکلی برخورد نکنید.