لباس کار تبلیغاتی چه کاربرد و استفاده هایی دارد؟

بسیاری از سازمان ها و ادارات یا شرکت ها برای ایجاد نوعی فضای اداری کاری و قوت بخشیدن به همکاری گروهی و تیمی در مجموعه خود اقدام به تهیه لباس کار تبلیغاتی می کنند. لباس کار تبلیغاتی که معمولا به صورت یک دست و یا به قولی متحدالشکل تولید می شود، علاوه بر اینکه نوعی پوشش سازمانی و اداری در بین کارمندان است، باعث آن خواهد شد تا پرسنل و کارمندان آن مجموعه از مراجعین و ارباب رجوع یا سایر افراد متمایز گردند و خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام پذیرد. همچنین برخی لباس کارها نیز به صورت تکی یا تعداد برای مشاغلی تولید می گردد که فعالیتشان فنی و صنعتی است و ممکن است در حین کار به لباس یا بدنشان آسیب وارد شود که بدین منظور از لباس کار تبلیغاتی استفاده می کنند. اصولا لباس کار تبلیغاتی برای پوشش کاری اداری یا کاری فنی تولید می گردد.

جنس و کیفیت لباس کار تبلیغاتی

همواره جنس و کیفیت لباس کار تبلیغاتی بر اساس نوع کاری که برایش تولید می شود تعیین می گردد. مثلا لباس کاری که برای ادارات و سازمان ها و یا از این قبیل جاها تولید می شود از جنس همین پارچه های معمول و مرسومی است که برای تولید سایر البسه اعم از نخ پنبه، پلی استر، فلامنت، کتان، ویسکوز و… استفاده می گردد. یا مثلا برای لباس کار تبلیغاتی مورد استفاده مشاغل فنی چون تعمیرکارها و نظایرآن می بایست از جنس پارچه هایی استفاده شودکه شستشوی بهتری دارد و کمتر به خود لک و لوک می گیرد. اما دسته ای ازمشاغل هم هستند که فعالیت هایشان پرخطر است و بدون لباس کار مناسب، فعالیت در آن حرفه تقریبا غیرممکن است. هچون آتش نشانان که با آتش سرو کار دارند و یا چون افرادی که در آزمایشگاه ها کار می کنند و در معرض تماس با مواد شیمیایی هستند.


لذا برای تولید لباس کار این دسته از مشاغل معمولا از پارچه هایی استفاده می شود که نخ الیاف ساخت آنها از جنس نومکس یا جنس Teijin conex و یا در ترکیب با لایه pu می باشد که در برابر آتش و گرما و رطوبت و عبور مایعات، بسیار مقاومند. با این وجود از آنجائیکه برخی مشاغل به جد پرخطر هستند و ممکن است آسیب برسانند باید درجنس لباس کار تبلیغاتی بر اساس نوع استفاده از آن دقت کرد و از کیفیت آن هم نکاست.

انواع لباس کار تبلیغاتی

انواع لباس کار تبلیغاتی به لحاظ نوع استفاده از آن:

  • لباس کار تبلیغاتی اداری و شرکتی
  • لباس کار تبلیغاتی محافظتی
  • لباس کار تبلیغاتی صنعتی
  • لباس کار تبلیغاتی خدماتی

انواع لباس کار تبلیغاتی بر اساس نوع پوشش آن:

  • لباس کار تبلیغاتی برای پوشش سر همچون انواع کلاه و ماسک و پیش بند و عینک و…
  • لباس کار تبلیغاتی برای پوشش تن و بدن چون انواع لباس دو تکه سرهمی، بولوز و شلوار، انواع تی شرت و…
  • لباس کار تبلیغاتی برای پوشش پا چون انواع کفش
  • لباس کار تبلیغاتی برای پوشش دست چون انواع دستکش

مخاطبان لباس کار تبلیغاتی چه کسانی هستند؟

مخاطبان لباس کار تبلیغاتی را در وحله اول باید سازمان ها و ادارات و مشاغلی دانست که برای ایجاد نوعی وفاق سازمانی در بین افراد مجموعه خود و ایجاد نظم و شناسایی راحت تر پرسنل توسط مراجعین و… اقدام به متحد الشکل کردن لباس کارکنان و کارمندان خود می کنند و در وحله دوم مشاغلی که فعالیت های پرخطر و سخت دارند که بیشتر بخاطر جنبه های ایمنی و محافظتی از لباس کار تبلیغاتی استفاده می نمایند.

نقش و اهمیت لباس کار تبلیغاتی در حوزه تبلیغات

لباس کار تبلیغاتی از این جهت که بر روی آن تبلیغات کسب و کارها یا آرم و نشان سازمان ها و ادارات درج می شود و از طرف دیگر به جهت اینکه تبلیغات روی آن در تن کارکنان و کارمندان یا متخصصین و فنی کارها در معرض دید عموم قرار می گیرد، برای حوزه تبلیغات اهمیت بسیاری دارد چون این موضوع مهم می تواند در جهت توسعه برندینگ و رونق کسب و کارها بسیار عالی عمل کند.

چاپ و گلدوزی بر روی لباس کار تبلیغاتی

بر روی انواع لباس کار تبلیغاتی از دو روش چاپ استفاده می شود که یکی به صورت درج تبلیغات به شکل چاپی است که با استفاده از روش های چاپ مختلفی چون چاپ سیلک، چاپ سابلیمیشن، چاپ دیجیتال و… انجام می پذیرد و دیگری درج تبلیغات به شکل گلدوزی است که طرح و لوگوی تبلیغاتی بر روی انواع لباس کار تبلیغاتی نه به شکل چاپ با جوهر رنگ بلکه به شکل گلدوزی دوخته می شود.